Historie

Data aktualizacji:
12-09-2019- 14:52

Sonia

Wędrychowicz-Horbatowska

Never, never, never give up!

Rok ukończenia studiów
1991
Miasto
Nowy Jork
Państwo
USA
Tytuł/ stopień naukowy
magister
Kierunek studiów
Handel zagraniczny

Liderka transformacji cyfrowej z ponad 24-letnim doświadczeniem w bankowości, w firmach w Europie i w Azji. Karierę zaczynała w Citi Banku w Polsce, gdzie spędziła ponad 18 lat przed przeprowadzką do Azji 6 lat temu. 3 lata pracowała w Malezji jako Consumer Bank Country Head w Standard Chartered Bank, w 2015 r. przeniosła się do DBS Bank w Singapurze, gdzie zajmowała się czołowymi projektami związanymi z transformacją cyfrową. W czasie przeprowadzki do Azji rozpoczęła trenowanie sztuk walki, w tym Muay Thai i kickboxing. W grudniu 2017 uzyskała czarny pas. Podczas treningów odkryła dużo podobieństw pomiędzy kickboxingiem a kompetencjami liderskimi i menedżerskimi. Chętnie dzieli się tymi doświadczeniami podczas spotkań ze studentami. Ze studentami SGH spotkała się w czerwcu 2018 roku.

Co Panią inspiruje i/lub motywuje do działania?

Moją największą motywacją do działania jest praca z ludźmi oraz poczucie, że  nieustannie się rozwijam i uczę. Miałam niesamowite szczęście pracować z wieloma wybitnie utalentowanymi ludźmi od początku mojej kariery. Z radością i dumą obserwuję ich sukcesy i cieszę się, że miałam szansę z nimi pracować. Zawsze powtarzam, że rozwój i kariera moich pracowników to największe osiągnięcia w mojej własnej karierze.

Jak studia w SGH pomogły Pani w rozwoju kompetencji liderskich?

Studia w SGH były dla mnie pierwszym krokiem  w dorosły świat, przeprowadzką z małego miasteczka i  próbą sił w stolicy, w otoczeniu bardzo utalentowanych i ambitnych ludzi. To była również  pierwsza próba odnalezienia się w nowym miejscu, nauka otwartości na zmianę i zawarcia  relacji z nieznajomymi ludźmi. Myślę, że ten komfort wynikający ze zmiany i chęć podejmowania ryzyka były dla mnie ważnymi elementami decydującymi o postępach w mojej karierze. Studia są też niesamowitą okazją do nawiązywania relacji, które często trwają przez całe życie. Uczą również pracy zespołowej, która jest bardzo podobna do tej, z którą spotkamy się w życiu zawodowym.

Jaką radę dałaby Pani studentom i studentkom SGH zainteresowanym rozwojem międzynarodowej kariery?

Myślę, że warto rozpocząć karierę w Polsce, ponieważ można się u nas sporo nauczyć. Niewiele osób wie, że Polska jest liderem na rynku światowym w zakresie innowacji i nowych rozwiązań. Polski mBank był inspiracją dla stworzonego przez mój zespół Digibanku w Indiach i Indonezji, który w krótkim czasie zdobył miano najlepszego cyfrowego banku na świecie. Po kilku latach warto spróbować swoich sił za granicą, ponieważ niesamowicie poszerza to horyzonty i pozwala zdobyć unikalne doświadczenia. Ważne jest jednak, aby tę międzynarodową karierę rozpocząć na wyższym stanowisku,  gdyż w przeciwnym wypadku start na nowym terenie może być trudny i zamiast przyspieszyć naszą karierę, może ją spowolnić.

Cenna lekcja, którą może się Pani podzielić ze studentami SGH (wynikająca z sukcesu, porażki lub innego doświadczenia).

Winston Churchil powiedział: Never, never, never give up! Nigdy się nie poddawaj! Pytana o porażki w mojej karierze, zawsze odpowiadam, że liczba moich porażek zdecydowanie przekroczyła liczbę moich sukcesów, lecz żaden z nich nie byłby możliwy i nie doprowadziłby mnie do miejsca, w którym jestem, gdybym nie wyciągnęła z nich wniosków. Chciałabym wiec poradzić studentom, aby nie przestawali próbować, byli otwarci na zmiany, nieustannie się uczyli i odkrywali nowe obszary oraz  podejmowali ryzyko. Ponieważ, jak zawsze mówili u nas ludzie w departamencie ryzyka: No risk - no fun!

 

Swoją historią Sonia podzieliła się pierwotnie w ramach „Absolwenckich inspiracji” w Poradniku Kariery 2018/2019.

Największy sukces

Zawsze powtarzam, że rozwój i kariera moich pracowników to największe osiągnięcia w mojej własnej karierze.

Rada dla studentów
Chciałabym wiec poradzić studentom, aby nie przestawali próbować, byli otwarci na zmiany, nieustannie się uczyli i odkrywali nowe obszary oraz podejmowali ryzyko.